Sportpodcasts doen vaak aan storytelling. Meeslepende verhalen over atleten, teams en wedstrijden is wat dit type podcasts zo populair maakt. Als merk kan je hier zeker lessen uit trekken om jouw podcast beter te maken.
Zijn er bepaalde vragen die je klanten regelmatig stellen over je product of dienst? Welke informatie moet je vaak geven? Een podcast is een handige tool om je klanten te informeren en educeren.
Podcasts zijn alomtegenwoordig. Het is dus geen wonder dat bedrijven ze ook voor employer branding en interne communicatie inzetten.
Podcasts zijn een geweldige manier voor consultancybureaus en financiële instellingen om een groter publiek te bereiken, vertrouwen op te bouwen en thoughtleaders in hun vakgebied te worden.
Purpose marketing wordt een steeds belangrijker onderdeel van de marketingmix. Merken kunnen er hun waarden en doelstellingen op een authentieke manier mee communiceren. Een podcast is hiervoor een van de krachtigste tools.
Een van de grootste misvattingen over podcasting is dat je van de ene dag op de andere een hit kan worden. Hoewel podcasts steeds populairder worden en meer bedrijven de waarde ervan inzien, kan het maanden of zelfs jaren duren om een aanzienlijk publiek te bereiken.
Geluid van hoge kwaliteit is essentieel voor je podcast. Het kan voor een luisteraar het verschil maken tussen afhaken of blijven luisteren. Wil je een podcast die professioneel klinkt? Hier zijn onze tips voor optimale geluidskwaliteit.
Miljoenen luisteraars stemmen elke dag op hun favoriete podcasts af. Het is in een mum van tijd een populaire vorm van entertainment en communicatie geworden. Veel succesvolle podcasts hebben één ding gemeen: consistentie.
Je wil een podcast rond je merk maken, maar welke tone of voice kies je? Een belangrijke vraag, want de perfecte balans tussen inhoud en toon resulteert in een boeiende podcast.
Wil je een succesvolle podcast maken (en wie wil dat niet?), dan sta je best even stil bij de lengte van je afleveringen.
Heb je al eens een podcast beluisterd? Dan heb je er misschien ook al eens aan gedacht om er zelf eentje te maken? Voor je effectief de studio induikt, moet je jezelf wel enkele vragen stellen.
Als je het als host niet goed aanpakt, haken je luisteraars af. Maar hoe word je dan de ideale podcasthost?
Het is niet gemakkelijk om de ideale lengte van een podcast te bepalen, omdat die varieert per luisteraar. Maar waar komt die variatie dan vandaan?